Tuesday, February 25, 2014

Gla Complex...Kenapa anda harus milikinya

OHH WANITA SEKALIAN....!!
Tahukah anda kesihatan dalaman amat penting.!!
Tidakkah anda risau jika anda alami masalah kesihatan dalaman

SUDAH TENTU anda mementingkannya kan...
Anda alami masalah seperti
  • CYST
  • KITARAN PERIOD YANG TIDAK TERATUR
  • PCOS
  • SENGGUGUT YANG TERUK
  • TAHAP KESUBURAN YANG RENDAH
  • HORMONE YANG TIDAK STABIL
  • KEPUTIHAN
GLA COMPLEX SHAKLEE boleh bantu anda atasinya


APA ITU GLA COMPLEX


Pada kurun ke-20 ahli saintis Jerman mengetahui bahawa minyak daripada biji evening primrose boleh diekstrak. Hasil analisis mendapati bahawa minyaknya kaya dengan asid lemak perlu (EFAs), iaitu linoleik (LA) dan asid gamma-linolenik (GLA). Kandungan EPO yang kaya dengan GLA ini semakin mendapat perhatian dan kajian tidak terhenti begitu sahaja, malah kini ia dikenali dan digunakan di seluruh dunia. Keajaiban dan kemujaraban kandungan minyak evening primrose ini mendapat pengiktirafan banyak pihak untuk menyokong kegunaannya ke atas beberapa masalah kesihatan.
Asid-asid lemak perlu (EFA) adalah kumpulan lemak politaktepu yang penting untuk fungsi tubuh. Ia diperlukan untuk menukarkan linoleic acid kepada GLA. Jadi, Shaklee memudahkan anda. Shaklee telah pun mengekstrakkan GLA daripada EPO untuk terus digunakan oleh badan.

EPO (Evening Primerose Oil) tentunya dah sangat sinonim dengan wanita. EPO ini sangat baik untuk hormon dan juga kulit. Shaklee tidak mengeluarkan supplemen dengan nama EPO tetapi sesuatu yang lebih baik iaitu GLA complex.


GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin – bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.



GLA yang dihasilkan oleh borage oil dari bunga starflower mengandungi kepekatan di antara 20-24% GLA nya berbanding yang lain. Dan bagi badan dapat menikmati kebaikan GLA ini pun bergantung kepada berapa banyak amaun GLA yang terkandung di dalam 1 dos.

  • Shaklee GLA digunakan oleh ramai wanita untuk menjaga kesihatan sepanjang kitaran haid. 
  • Formulasi GLA dari Shaklee adalah :
    • Vitamin E - 15 IU
    • GLA dari minyak Borage  90mg
    • Linoleic Acid (dari biji bunga matahari dan minyak borage ) - 216mg 

  • Ia mengandungi Omega 6 yang digunakan oleh badan untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang mengawalatur proses badan yang normal.Kelebihan SHAKLEE GLA ini ialah mengandungi Vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. (Maksud nyer - Ia menjaga/mengekalkan sel dalam bentuk yang lengkap dan tidak pecah). Dan Vitamin E yang digunakan dalam formulasi GLA ini adalah dalam bentuk semulajasi iaitu d-alpha tocopherol - Jadi, memang selamat.
  • Minyak Borage (Borage Oil) yang digunakan di dalam GLA keluaran Shaklee ini mengandungi GLA semulajadi yang sangat pekat tetapi dalam bentuk yang dengan mudah terserap dan membantu menyokong sistem imun badan.
  • Amalan pengambilan SHAKLEE GLA ini memang secara saintifiknya telah terbukti dapat membantu memperbaiki masalah eczema, psoriasis dan chronic inflammation. Di dalam ertikata lain - SKIN BEAUTY.
  • Membantu dalam mengurangkan masalah sakit-sakit sendi.
  • Bolehlah dikatakan GLA complex ini UNTUK SEMUA PERINGKAT KEHIDUPAN - Gadis, Ibu, dan Nenek.

KEBAIKKAN  GLA COMPLEX 

· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
· Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
· Menguatkn immuniti badan.
· Mempelahankn process penuaan.
· Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.
· Mengawal kencing manis
· Mengawal kolesterol.
· Bagus untuk saraf. 


TESTIMONI GLA COMPLEX










Mari dapatkan supplement hebat ini dengan menghubungi saya di

No tEL - 017-2682779

No comments:

Post a Comment