Wednesday, November 12, 2014

Cara atasi blackhead & whitehead

Adakah memicit whitehead & blackhead menjadi hobi anda ... ?? 
Mesti anda pening kepala kan nak fikiran macam mana lah nak hapuskan WHITEHEAD & BLACKHEAD tu...Mula - mula jom kita kenali apa lah benda nya whitehead & blackhead nie.....





BLACKHEAD
Merupakan kumpulan sebum yang tampak seperti pori-pori terbuka yang membesar dan menghitam pada permukaan wajah dan mudah dikeluarkan. Nama dalam perubatan adalah Open Comedo. Merupakan lebihan minyak & kulit mati yang terkumpul akibat daripada kumpulan whitehead yang tidak dibersihkan. Sel kulit menjadi mati disebabkan pori-pori kulit berminyak menjadi semakin besar & kasar. Apabila pori-pori terhalang sepenuhnya maka terjadilah JERAWAT!. BLACKHEAD akan menyebabkan JERAWAT!

WHITEHEAD
Istilah perubatan Closed Comedo Merupakan gumpalan sebum yang terjadi di bawah permukaan kulit wajah yang tersumbat dengan kotoran dan lemak. Permukaanya tertutup sehingga sulit dikeluarkan. Biasanya, muncul di area T (dahi, hidung, dan dagu), juga di bawah mata dan pipi. Ianya tampak putih kekuningan seperti benjolan kecil-kecil di bawah kulit. Elakkan menghilangkannya dengan cara memicitnya. Ia akan merangsangnya menjadi jerawat bernanah yang akan merosakkan wajah, sehingga menyebabkan infection. WHITEHEAD boleh hilang dengan cara scrub yang betul.



BAGAIMANA nak atasi WHITEHEAD & BLACKHEAD??
Cara menghilangkan "BLACKHEAD" dan "WHITEHEAD" dengan Vitamin E Complex
++ Cuci muka anda sebersih-bersihnya, ambil sebiji(capsule) Vitamin E & cucuk dengan jarum. Akan keluar cecair kehitaman kemudian sapu minyak patinya sebelum tidur. Boleh tunggu sehingga 20minit kemudian bilas tetap paling bagus biarkan sehingga esok pagi baru dicuci. Muka anda akan kelihatan lembut selepas dicuci..
++ Amalkan makan Vitamin E Shaklee sehari 1 biji

VITA E COMPLEX SHAKLEE (120CAPSUL)


Hubungi saya untuk dapatkannya..
Dapatkan Vita E Shaklee
Bebaskan wajah anda dari sebarang masalah dengan supplement semulajadi :)
Intan Haryani Ismail- 0172682779


No comments:

Post a Comment